Durf jij gevraagd en ongevraagd inkoopadvies te geven? Ben jij iemand die continu op zoek blijft naar verdere verbeteringen van processen en systemen en daarin dankzij je verbindende kwaliteiten de organisatie mee krijgt? Lees dan snel verder!
Adjust zoekt een strategisch inkoper!
Over de functie
Ambitie staat hoog in het vaandel bij de opdrachtgever en de ambitie is er dan ook om zich te ontwikkelen tot de grootste in haar markt. Er wordt continut geïnvesteerd in een fysieke en digitale marktplaats als onderdeel van het logistieke- en financiële dienstenpakket om de klanten maximaal van dienst te kunnen zijn. Daarnaast wordt er fors geïnvesteerd in de eigen mensen door in te zetten op persoonlijke ontwikkeling, opleiding en duurzame inzetbaarheid zodat er elke dag nieuwe stappen gezet kunnen worden, de meerwaarde voor de klant bewezen kan worden en om alle ambities waar te maken. De opdrachtgever is een coöperatie van leden en klanten met verschillende belangen en uitgangspunten wat maakt dat zij in een zeer dynamisch en complex speelveld opereren.
De opdrachtgever is opzoek naar een betrokken en gedreven Strategisch Inkoper ter uitbreiding van het inkoopteam vanwege de dynamiek van het bedrijf en haar coöperatie en sector om zo de groeiambitie mogelijk te maken. De afdeling inkoop bestaat uit drie strategische inkopers en twee proces support medewerkers. Samen zijn zij verantwoordelijk voor het ontwikkelen, uitdragen en uitwerken van de strategie op het gebied van inkoop. In de functie van Strategisch Inkoper rapporteer je rechtstreeks aan de manager inkoop.
Functieomschrijving
Als Strategisch Inkoper draag je bij aan de professionalisering van de afdeling inkoop en weet je goed de verbinding met de business te leggen. Je houdt je bezig met onder andere de inkoop van verpakkingen en CAPEX goederen en onderhoud, dat zich uitstrekt over verschillende afdelingen binnen de opdrachtgever. Door jouw innovatieve kijk op het gehele inkooptraject weet jij waarde toe te voegen en op creatieve wijze jouw doelen te bewerkstelligen.
Werkzaamheden
- Je werkt op basis van analyses, klantvraag en marktkennis;
- Je weet hoe een complex inkooptraject het beste aangevlogen kan worden, komt met een duidelijk plan, realiseert doelstellingen met ambitie en werkt vanuit een doordachte inkoopstrategie;
- Je voelt en ziet de verschillende bedrijfsbelangen en je bent in staat deze te vertalen naar een afdelings- en vestiging overstijgende inkoopstrategie;
- Je stelt in samenwerking met de afdeling Legal omvangrijke contracten op en beschikt daarbij over voldoende juridische kennis;
- Je werkt als sparringpartner en adviseur samen met de lijn. Durft gevraagd en ongevraagd inkoopadvies te geven, zorgt voor de juiste inkoopbetrokkenheid en weet wat er speelt binnen de lijn waardoor er draagvlak ontstaat voor de input van de strategisch inkoper.
Functie-eisen
- Je hebt HBO werk- en denkniveau met minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
- Je hebt sterk ontwikkelde communicatieve vaardigheden en hebt overtuigingskracht;
- Je bent zelf startend, proactief, een teamplayer en gedreven;
- Je hebt grote affiniteit en bij voorkeur enige ervaring met inkoop van verpakkingen, CAPEX en onderhoud.
Arbeidsvoorwaarden
- Opdrachtgever biedt jou alle kansen om elke dag te leren en een beetje beter te worden, bijvoorbeeld door middel van haar Academy trainingen, Lean trainingen en on-the-job coaching.
Wat kun je precies verwachten (o.b.v. 38 uur per week):
- Een team met een positieve werksfeer en ‘can-do mentaliteit’;
- Een werkweek van 32-38 uur per week;
- Een salaris volgens de cao (o.b.v. 38 uur per week) van € 4.161,- tot max € 5.946,-;
- Volgens Het Nieuwe Werken je laptop openklappen op een voor jou logische plek in één van onze vernieuwde kantoren of vanuit huis;
- 27 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband en 8,33% vakantiegeld;
- Een aantrekkelijke pensioenregeling;
- Laptop, telefoon en reiskostenvergoeding;
- Eens per 5 jaar een budget van € 750,- voor het inrichten van je thuiswerkplek;
- Een baan bij een uniek bedrijf en coöperatie met een lange historie.
Wat wij bieden
Adjust is hét consultancybureau gespecialiseerd in inkoop, aanbestedingen, contractmanagement en (beleids)advisering. Voor overheden en bedrijven. Al 15 jaar gaan we voor het beste resultaat, met oog voor de impact van elk besluit, op zakelijk én menselijk vlak. Omdat winst meer is dan alleen kostenbesparing.
Werken bij Adjust is werken aan inhoudelijk interessante projecten bij mooie klanten. Samen met ruim 60 collega’s die vooroplopen in de ontwikkelingen binnen de publieke en private sector.