Ben jij een Senior IT inkoopadviseur die graag meewerkt aan de ontwikkeling van de IT Inkoop afdeling? Dan past deze interim opdracht bij onze opdrachtgever bij jou, reageer snel!
Adjust zoekt een Senior Inkoopadviseur IT!
Over de functie
Als Senior Inkoopadviseur IT werk jij actief mee aan de ontwikkeling van de IT Inkoop afdeling. Je zorgt voor een werkstructuur die de onderlinge samenwerking én die met de interne organisatie verbetert. Met jouw collega’s versterk je de verbinding en zorg je voor kennisdeling om de werkwijze te versterken en samen tot resultaat te komen. Daarnaast:
- Beweeg jij tussen de rol van strategisch adviseur en sparringpartner, en die van uitvoerder. Ben jij eindverantwoordelijk voor de totale regie van (diverse) complexe (Europese) IT aanbestedingstrajecten en onderhandse aanbestedingsprocessen met een grote business impact (maatschappelijk, politiek, bestuurlijk en bedrijfsproces risico) binnen en buiten de kaders van het inkoopbeleid;
- Zorg jij voor de vertaling van de bedrijfsdoelstellingen van onze opdrachtgever naar concrete beleidslijnen en/of innovatie/verbeteringstrajecten en daarmee de (door)ontwikkeling van beleid t.b.v. inkoop en (Europese) aanbestedingen;
- Volg en vertaal jij relevante externe ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving naar het (inkoop)beleid van de organisatie;
- Ben jij in staat om continue het inkoopproces te analyseren en te optimaliseren, om waar mogelijk kostenbesparingen en efficiencyslagen in beleid en processen door te voeren. Dat je daarmee soms ook met je ‘voeten in de klei staat’ is voor jou geen probleem.
Verder ben je:
Je bent op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen op het gebied van Inkoop en Europees aanbesteden in de publieke sector. Je hebt ervaring met het IT vak en de interesse om je hier ook nog verder in te verdiepen en te ontwikkelen. Een professional die op alle niveaus contact maakt, de juiste vragen stelt en proactief signaleert. Ook ben je dienstverlenend, accuraat en zelfsturend maar maak je toch graag onderdeel uit van een team. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in het uitvoeren van complexe inkoop- en aanbestedingstrajecten en een HBO/ WO werk- en denkniveau. Tevens heb je diverse inkoopopleidingen gevolgd maar je bent zeker nog niet uitgeleerd! Als persoon ben je positief ingesteld en enthousiast over je vakgebied, dat weet je ook op je collega’s over te brengen.
Onze opdrachtgever:
Van kinderbijslag tot AOW-pensioen: de organisatie betaalt namens de overheid de volksverzekeringen uit. Elk jaar gaat het om ruim 50 miljard euro die de organisatie overmaakt aan zo’n 5,6 miljoen klanten. Op tijd, eerlijk en efficiënt. Vanaf 11 locaties maken ze zich sterk voor de beste dienstverlening aan klanten. Dit doen ze met zo’n 4.000 betrokken en kundige collega’s. De teams vullen elkaar aan en maken zo samen het verschil. De organisatie zorgt al zo’n 120 jaar voor de uitvoering van regelingen voor verschillende groepen mensen zoals ouderen, ouders, nabestaanden, houders van een persoonsgebonden budget, verzetsdeelnemers en oorlogsgetroffenen en vele anderen. Dit doet de organisatie in opdracht van overheden en andere instanties, zoals het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Inkoop & Contractmanagement afdeling valt onder de directeur Bedrijfsvoering (directie -1) en bestaat uit ongeveer 18 medewerkers, waarvan 12 inkopers. Het team werkt als businesspartner, waarbij soms ook de gehele projectleiding op zich genomen wordt. De Manager Inkoop & Contractmanagement is ambitieus en heeft een duidelijke visie voor de afdeling: een strategische inkoop en contractmanagement functie om een betere bijdrage te kunnen leveren aan de bedrijfsdoelstellingen en meer waarde te realiseren. Er wordt geïnvesteerd in medewerkers, systemen en processen om deze visie te verwezenlijken zoals deze vacature voor een ambitieuze Senior Inkoopadviseur IT.
Wat wij bieden
Adjust is hét consultancybureau gespecialiseerd in inkoop, aanbestedingen, contractmanagement en (beleids)advisering. Voor overheden en bedrijven. Al 15 jaar gaan we voor het beste resultaat, met oog voor de impact van elk besluit, op zakelijk én menselijk vlak. Omdat winst meer is dan alleen kostenbesparing.
Werken bij Adjust is werken aan inhoudelijk interessante projecten bij mooie klanten.
Deze rol betreft een interim functie voor 32-36 uur per week voor 6 maanden (met de optie tot verlenging).
Thuis werken of op kantoor?
Bij onze opdrachtgever noemen ze dit ‘Bewust Werken’. Dit gaat verder dan alleen een afweging maken tussen werken op kantoor of thuis (hybride). Met Bewust Werken maak je in overleg met je team en leidinggevende een professionele en bewuste afweging over hoe, waar, wanneer, met wie en met welke middelen jij jouw resultaten optimaal kunt behalen, zowel kwalitatief als kwantitatief. Hierin staat niet alleen het klantbelang voorop maar worden ook de belangen van onze organisatie, de teams en de medewerkers meegewogen. Er is geen dicht getimmerd plan, maar we willen Bewust Werken realiseren door te experimenteren en te leren.